Nyhedsbrev nr 2 2021

Bestyrelses medlemmer til mødet

Nyhedsbrev nr 2 2021

Nu er sommerferien forbi, og foreningen har taget hul på en ny sæson for både børn og voksne, vi glæder os til at se rigtig mange børn, unge og forældre på skydebanen.
For både børne-, ungdoms- og seniorskytter er det tid for tilmelding til sæsonens turneringer, så giv lige en melding til Jan Andersen, tlf. 30320228 eller Thomas Kacirek, tlf. 26218585 om, hvad du er interesseret i at deltage i, så vi kan få tilmeldt hold.
Vi tror på, at det vil være en god oplevelse for både børnene og de forældre/voksne, der ledsager børnene på skydebanen, hvis ledsagerne også vil prøve at skyde, tal med Jan eller Thomas om mulighederne.

Generalforsamling

Den udsatte generalforsamling 2021, blev afholdt fredag d. 13. august
Referatet kan ses her

Sommerferieaktivitet

Sommerferieaktiviteten blev gennemført over 4 torsdage i juli.
Der var ikke lige så mange gæster, som vi før har haft, til gengæld var der en del af dem der kom, også blandt forældrene, som fortalte at de gerne ville komme igen og bruge gavekortet til gratis skydning 11., 18. og 25. august. Derfor vil jeg opfordre de sommer-instruktører, der har mulighed
for det, til at stille op disse tre onsdage kl. 17-18, så gæsterne møder nogen de kender, som kan introducere dem til klubbens ungdoms-instruktører.
På grund af tekniske problemer 11. august, er invitationen udvidet med en onsdag mere i slutningen.
Tak til alle som var med til at få dette års sommerferieaktivitet gennemført på en god måde.
Se billeder fra aktiviteten her

Fugleskydning

Det første store arrangement i lang tid bliver den årlige fugleskydning, så vær klar lørdag den 28.
august kl. 13.00 hvor fuglen nedlægges og en ny fuglekonge/-dronning kåres hos både børn og voksne. For hver del af fuglen,som skydes ned, er der præmier, som man kan vinde ved at købe skydekort a 5 kr. i åbningstiden i klubben de kommende uger – eller på selve dagen, men inden
det første skud afgives.
Udover skydning til fuglen vil der blive dystet i dart, luftriffel og -pistol, hvor de tre bedste henholdsvis børn og voksne i hver konkurrence bliver præmieret.
Traditionen tro er der spisning efter fugleskydningen. Det bliver som sædvanlig en flot og velsmagende anretning fra vores dygtige køkkenhold. Spisningen er i år gratis for alle, til gengæld håber vi at I vil hjælpe ved årets kræmmermarked ( Se omtale nedenfor).
Tilmelding til spisningen er nødvendig af hensyn til forberedelserne:
Senest onsdag den 25. august Vi glæder os til igen i år at se rigtig mange medlemmer med familie, så vi endnu engang kan få nogle dejlige timer sammen i og udenfor vores klubhus, og fejre at vi er ved at komme i gang
igen, efter diverse nedlukninger og restriktioner.

Sommariva kræmmermarked

Årets kræmmermarked finder sted den 10-12. september. Kære aktive som passive medlemmer, venner og familie til alle de aktive … og passive! Kære alle sammen, nu er der brug for hjælpere, så vi igen kan løfte Sommariva Kræmmermarked til en kæmpe succes!! I ved jo, at alle er velkomne, og at der er brug for hjælp fra høj som lav. Det er sammenholdet og lysten til at give et nap med, der bærer hele arrangementet. Vi glæder os sådan til at lave det hele sammen med jer!
Kom og lad os gøre markedet til en markering af en ny begyndelse efter det sidste års forhindringer.
Kom snarest ud i klubhuset og skriv jer på vagtskemaerne til kræmmermarkedet – eller tilmeld jer via kræmmerchef Jens Rasmussen på tlf. 29 88 23 12.
Onsdag den 8. september kl. 19.30 er det tid for kræmmermøde, hvor vagtplanen præsenteres.
Vi håber meget at i vil støtte op om dette event og hjælpe klubben til at tjene penge til vores ungdoms afd.
Der er tegn på en lidt afmattet tilslutning fra kræmmere, så vi har besluttet at spare trøjerne i år, det betyder at hvis I har en trøje fra sidst, eller et tidligere år så bedes I bruge den, helst den sorte med guldtryk, på forhånd tak.

Kræmmerudvalget

Hjælpere til gæstearrangement søges

Lørdag d. 4. september mellem ca. kl.13.00 til ca. kl. 16.00 kommer der 30 gæster som skal prøve at skyde i forbindelse med et fødselsdagsarrangement.
Dertil skal vi bruge et antal hjælpere, til at assistere gæsterne på banen, der skal bruges i hvert fald 5 hjælpere som ved lidt om skydning. Skriv jer på listen der hænger i klubhuset, eller ring til Povl 51293248 hvis er interesseret i at hjælpe.

DET ER SNART TIDEN FOR DEN ÅRLIGE VÅBENKONTROL!
I år er der åbent for våbenkontrol alle onsdage i oktober.
OBS: Det er dit eget ansvar at møde op med dit våben.

Og så et godt tilbud mere til de festglade

Ved Oktoberfesten i Værftshallerne den 25. september bliver det muligt at få en gemytlig aften i hyggeligt HSF-selskab, for vores formand Jens vil som festarrangør påtage sig at samle alle HSF’ere, som vil have en glad aften sammen med andre af klubbens medlemmer ved at fællesbord. For at komme med i det festlige lag, skal du skrive på tilmeldingslisten i klubhuset
senest den 1. september, hvor mange billetter a 295 kr. du vil have – og samtidig skal du betale kontant eller med Mobile pay til et af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer.

Kontingent

De forskellige kontingentsatser er som følger:
Børn og unge under 25 år
Kontingentet er 1.200 kr. om året. Når du har betalt, kan du skyde så meget du vil med salonriffel/-pistol og luftriffel/-pistol.
Senior – luftvåben
Er du over 25 år og kun ønsker at skyde med luftriffel og/eller luftpistol, er kontingentet 1.000 kr. om året.
Senior – alle våben
Hører du til de seniorer, der vil skyde med både salonvåben og luftvåben, er kontingentet 1.200 kr. årligt.
OBS
Som kompensation for det seneste års nedlukninger, er det besluttet at give alle der har betalt aktiv-kontingent for året 2020-21 en rabat på 50% på næste års kontingent, som altså derefter udgør kr. 600,- for fuldt medlemskab i 2021-22
Passiv / Støttemedlem
Hvis du vil støtte foreningen, og samtidig have mulighed for at deltage i alle i alle ikke-skyde aktiviteter, skal du betale et årskontingent på mindst 200 kr. på én gang. Som støttemedlem er du selvfølgelig også velkommen til at betale mere end de 200 kr., hvis du har lyst til det!

Husk at betale kontingent den 1. september

Kassereren

Fremtidige datoer:

Helsingør CUP afholdes i år i uge 48: 29. november og 1.,4. og 5. december

Bestyrelsen